Kinesisk forretningsutvikling

Betydningen av den økonomiske veksten i Kina undervurderes av norsk næringsliv. Vi har for lite kunnskap om dette i Norge. Hvilke konsekvenser økt konkurranse og oppkjøp fra kineserne betyr for Norges og Europas konkurranseevne og velferdsmodeller er avgjørende å forstå for norske næringslivsledere.

I en stadig mer globalisert verden er mangelen på kulturforståelse medvirkende til at mange muligheter går tapt, og at oppkjøp over landegrensene mislykkes. Vi arbeider for å styrke kulturforståelsen i norsk nærings- og samfunnsliv. Vi hjelper også norske bedrifter med å peke på kritiske faktorer knyttet til kinesisk kulturforståelse, og hvorfor og hvordan en organisasjon bør forholde seg til dette.

En viktig del av kinesisk forretningsutvikling i Norge er knyttet til reiseliv. I 2017 brukte kinesiske turister 257 milliarder USD mens de reiste til utlandet, 20 % av tallet for alle turister (United Nations’ World Tourism Organization UNWTO). Kinesere får lettere reisevisum, og flere finner informasjon om reisemål på internett, og velger oftere individuelle reiser og oppsøker eksklusive reisemål: kultur, tradisjonell mat/drikke og unike naturopplevelser.

Vi hjelper norske bedrifter med: “å gjøre produkter synlige både 1. etter og 2. før turistene kommer til Norge” til en lav kostnad, gjennom oversettelse av produktinformasjon/websider til kinesisk og hjelp til plassering av produktinformasjon i de mest populære kinesiske sosiale mediene.

Gjennom en kvalitetsikret oversettelse av produktinformasjon til kinesisk, kan norske bedrifter med å gjøre seg synlig i det kinesiske markedet.

En oversatt produktinformasjon er også et viktig verktøy i markedsføring, på websider, i digital markedsføring og av sosiale media i Norge og i Kina. Dette vil gjøre det lettere for bedriften å forbedre kommunikasjonen med kinesiske kunder, og øke sjansen for at kundene deler produktopplevelsen med familie, venner og kontakter på sosiale medier.

Kontaktskjema

Relaterte kurs

Kinesisk forretningsutvikling

- Det nye moderne Kina
Betydningen av den økonomiske veksten i Kina undervurderes av norsk næringsliv. Vi har for lite kunnskap om dette i Norge. Hvilke konsekvenser øket konkurranse og oppkjøp fra Kineserne betyr for Norges og Europas konkurranseevne og velferdsmodeller er avgjørende å forstå for norske næringslivsledere.

Les mer

Kinesisk forretningsutvikling

- Krysskulturell ledelse og kommunikasjon
I en stadig mer globalisert verden er mangelen på kulturforståelse medvirkende til at mange muligheter går tapt, og at oppkjøp over landegrensene mislykkes. I dette peker vi på kritiske faktorer knyttet til internasjonal kulturforståelse, og hvorfor og hvordan en organisasjon bør forholde seg til dette.

Les mer

Kontakt

Lær Kinesisk AS

Olav Aukrusts Vei 58d
0785 Oslo, Norway